Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
1 דקות קריאה
ענת אגמי

ענת אגמי בערב פתיחת התערוכה


תודה שבאתם , זה כנראה יקח לי עוד כמה שנים לקלוט שאנשים באמת טורחים לצאת מהבית ולבוא לראות. חשבתי שהפעם אומר כמה מילים ככה בלי לכתוב אותן קודם אבל פחדתי שאתבלבל ואשכח ואקפא אז כתבתי.
קודם כל מילה על הגלריה הזאת גלריה זלאיט. גלריה שעירית האישה המופלאה הזו הקימה כדי להכיל את הציורים של אביה האיש והצייר הכל כך מיוחד הזה ניסים זלאיט . זכיתי להכיר את שניכם לפני כמה שנים , הציורים הייחודיים שלך ניסים , ההתמדה שלך והיכולת שלך להמציא את עצמך מחדש שוב ושוב הן השראה גדולה עבורי ואני חשה כבוד גדול להיות כאן ולתלות את הציורים שלי על הקירות שלך ואני מודה לך עירית על הזכות שנתת לי ועל המקום המיוחד והמכובד הזה שהקמת עבור אביך והחלטת והגדלת לעשות ולפתוח אותו גם כבית חם לאמנים רבים אחרים . אין כמוך .
הדרך שעשיתי מאז שאימי המתוקה הלכה לאי שם היתה מלאת חתחתים ואתגרים ומה שחיזק אותי בין השאר היא הידיעה שתהיה לי כאן תערוכה , שיהיה לי חלל מכובד שימלא את החללים והסדקים שנוצרו עם לכתה .
בחודשים האחרונים ירדתי כל ערב עם גיסתי לשעבר לים אל השקיעות . אדוות , הקצף הלבן הזה של הגלים שמאז ילדותי נראה לי תמיד כעדרים אין סופיים של סוסים קטנים שדוהרים אל החוף ומתרסקים ואחריהם באים עוד ועוד לעולם ועוד
האדוות האלו , התנועה הבלתי פוסקת של המים
הסער , הרוגע וההמשכיות הזו יחד עם השיר של ג׳ניסיס עם פיל קולינס ששר על האדוות שהתנגן כל השנה בסטודיו ובלב sail away away Ripples never go back
, יחד עם הדיו הלבן שטייל קווים קווים באופן חופשי על ציורי השמן הישנים והחדשים , האדוות האלו הן שבראו את התערוכה הזו .
והכי חשוב האהבה , העקשנות הזו למרות כל האפילה סביב , החדשות , הרוע , הצער והסחי , להתעקש ולא לוותר עליה לעולם גם כשהיא מתרסקת שוב ושוב אל החוף להמשיך להתרומם ולבוא בדיוק כאותן אדוות .
סוף חפירה ( כמו שאני כותבת לבנים שלי בווטסאפ )
רוצה לומר תודה להנרי אישי ואהובי על החיבוק היומיומי שלך על כך שאתה עוטף אותי בצמר גפן מתוק ולא נותן לאיש להרע לי .
לבבסי החברה שלי שמלווה מקרוב את התהליך המטורף של היצירה בעליות ובמורדות שלה ותמיד מחזקת , מקשיבה ואוהבת .
תודה לבניי טומי ויאן וטל כלתי המתוקה והנכד האוצר , אתם האור .
לתוש המתוקה שראתה איתי שקיעות
לדני אחשליהגדול הטוב והמפרגן
ולחברים שלנו הטובים שממשיכים לבוא ולפרגן
למאיר ודינה על הפונצ׳ הנצחי והאהבה
לדימה האלוף שתמיד מוכן לנגן לנו מהלב
תודה לצ׳ולה שלי בזכותך אני בחיים
תודה לכם
תודה שבאתם לראות מקרוב