Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
16 Nov
16Nov

הפוסט הזה יעסוק במה חשוב מאוד לעשות לאחר סיום התערוכה.

סיום תערוכה

במהלך התערוכה, אתם מצלמים, מצטלמים, מסריטים, מפרסמים ו"עושים הרבה רעש" בכל דרך אפשרית (אם אתם לא עושים זאת, כדאי מאוד שתתחילו). אבל מה קורה לאחר התערוכה? על מה חשוב להקפיד?
התערוכה מהווה שיא, או אולי שיא נוסף, במהלך הדרך שלכם. תקופה אינטנסיבית מהרבה בחינות, אבל מה לעשות, מגיע הרגע שצריך להחזיר את היצירות הביתה. מה עושים עכשיו? ממתינים לתערוכה הבאה? לשיא הבא, על מנת להתחיל לפרסם שוב? לא! מנסיון אני יודעת שלאחר שהתערוכה יורדת יש נפילת מתח, לעתים עצבות, לא תמיד המטרות שהצבתם לפני התערוכה הושגו, לא הגיע קהל רב, לעתים היו מכירות נמוכות ממה שציפיתם, אם בכלל. גם אם קרה ההיפך, אם היו מכירות רבות, היו הרבה מבקרים, הביקורות על התערוכה היו מצויינות, אתם בהיי במהלך התערוכה, ואז זה מגיע לסיום. גם במקרה זה ישנה נפילת מתח, תחושה שעכשיו רוצים מעט לנוח וכד'.
חשוב לדעת שזו תקופה מאוד חשובה עבורכם כאמנים. תנוחו, קצת. וכמה שיותר מהר חיזרו לעשות כל מה שעשיתם במהלך התערוכה. פרסמו את היצירות שלכם, ספרו על עצמכם, ספרו איך אתם יוצרים, צלמו עצמכם בסטודיו במהלך העבודה שלכם, שתפו בהתלבטויות, צלמו סרטונים קצרים 

והעיקר, דאגו ששמכם והאמנות שאתם יוצרים יהיו כל הזמן בשטח. אל תמתינו לתערוכה הבאה על מנת לעשות זאת. התערוכה הבאה צריכה להיות נקודת שיא נוספת, להתחיל ממקום גבוה יותר, כשיותר אנשים מכירים אתכם ואת יצירתכם. את זה ניתן להשיג רק אם עושים עבודה מתמשכת ולא ב'פיקים'.
ואנא מכם, אל תגידו לי עכשיו שאתם אמנים ומה שאתם יודעים לעשות זה ליצור, ושהפרסום בא על חשבון זמן יצירה. הפרסום הוא חלק מהיצירה שלכם. הפרסום הוא חלק מהמחויבות והאחריות שלכם כלפי עצמכם כאמנים ובמיוחד כלפי האמנות שאתם יוצרים. פנו לכם זמן קצר כל יום, או יומיים, או שבוע, החליטו בעצמכם על הזמן אבל אל תוותרו לעצמכם, אל תמציאו תירוצים למה לא אלא מיצאו סיבות למה כן. דעו שכאשר אתם פונים לגלריה הדבר הראשון שעושה זה שיושב מולכם זה לפתוח את המחשב ולחפש מידע עליכם ועל יצירתכם. באחריותכם לוודא שיהיה לו מה לראות.
רוכש פוטנציאלי ששמע את שמכם או ראה במקרה עבודה שלכם יחפש מידע, ירצה לראות עוד, ירצה להכיר אתכם ואת היצירה שלכם לפני שיצור איתכם קשר. זיכרו, זו האחריות שלכם לדאוג שהמידע יהיה זמין עבורו. 

*בצילום אירוע פתיחת התערוכה של זאב אילון בגלריה זלאיטארט הבית, לאמנות ספטמבר 2018

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.